عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

چگونگی رفتار درست با فرزندان در سن بلوغ ۱

چگونگی  رفتار درست  با فرزندان در سن بلوغ بخش نخست 

رفتار با فرزندان در سن بلوغ چگونه است ؟ بسیاری از والدین تا زمانی که فرزندان دختر و پسرشان به سن بلوغ می رسند مشکل خاصی ندارند اما همین که فرزندانشان به دوران بلوغ وارد می شوند که این دوره تقریبا مصادف با دوره راهنمایی تحصیلی یا دوره اول متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش می باشد تازه مشکلاتشان با بچه هایشان شروع می شود بچه های حرف گوش کن و مطیع دیروز حالا قد علم می کنند و سرکشی پیشه می نمایند. حال چه باید کرد … 

 

خوب در زمینه رفتار با فرزندان در سن بلوغ کاری که از دستمان بر می آید این است که این دوران بلوغ را خوب بشناسیم و صبر و حوصله مان را بیشتر کنیم و از همه مهمتر این تغییر را به فال نیک بگیریم و بدانیم که کودکمان در حال کامل شدن و متعالی شدن می باشد. پس کمکش کنیم که این دوران بلوغ را به خوبی طی کند . و از همه مهمتر اینکه اولین گام در طرز برخورد صحیح با فرزندان در سن بلوغ پذیرش آنان به عنوان یک بزرگسال می باشد. و دیگر با آنها کودکانه برخورد نکنیم. خوبه اگه برایتان فرزندتان مهم هست که هست ! مطالب زیر را فراموش نکنید !

درک صحیح دوران بلوغ عاملی موثر برای رفتار با فرزندان در سن بلوغ

سن بلوغ دقیقاً چه زمانی آغاز می شود ؟ پاسخی که شما می توانید در برابر این پرسش به فرزند خود بدهید بدین شرح است: این سن در هر فرد متفاوت است. برخی از افراد خیلی سریع بالغ می شوند، عده ای دیر تر و بعضی ها هم به طور متعادل به این سن می رسند. به هر حال همه این دوره ها جزء موردهای طبیعی به شمار می روند.

اما به هر حال خانواده برتر ایرانی باید توان تشخیص کودکی و نوجوانی فرزندانش را داشته باشد. بیشتر افراد این تفاوت را از روی تغییراتی به این شرح متوجه می شوند: رشد سینه ها، شروع عادت ماهیانه، رشد موهای شرمگاهی و صورت. این موارد از جمله مشهود ترین علائم رسیدن به سن بلوغ قلمداد می شوند؛ اما نوجوانان بین سن 10 تا 14 سالگی و شاید کمی کمتر یا به عبارتی دختران از کلاس سوم وچهارم ابتدایی به بعد، در دوره بلوغ قرار می گیرند و پسرها از حدود سال هفتم در نظام جدید آموزش و پرورش یا به عبارتی سال اول دوره اول متوسطه (چقدر مشکلش کردند!) تغییرات بیشمار دیگری را نیز تجربه می کنند. به مجموعه کل تغییرات جسمی و روحی، “بلوغ” اطلاق می شوند.

اکثراً گزارش می شود که رفتار نوجوانان در این زمان با پدر و مادرها عوض می شود. آنها تمایل پیدا می کنند تا هر چه بیشتر ازخانواده های خود جدا شده و مستقل شوند. به همین دلیل تمایل پیدا می کنند تا هر چه بیشتر خودشان را از پدر و مادر خود دور کنند. در این سن اهمیت آنها به دیگران به ویژه هم سن و سال هایشان بیشتر می شود و هر کاری را که آنها انجام می دهند، روی خودشان پیاده می کنند.

آنها خودشان را به شکل های مختلف در آورده و در غالب افراد دیگر می روند. روی این نکته که تا چه حد با هم سن و سال های خودشان تفاوت دارند، توجه بسیار زیادی می کنند و همین امر باعث می شود تا درگیری ها و بحث های بیشتر در خانه بوجود آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد