عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

عبدالرضافارسی

یادداشت های عبدالرضا فارسی

ترس از تاریکی کودک

پیشنهادات کلی برای ترس از تاریکی 

 روشهای عملی برای مقابله با ترس فرزندتان از تاریکی شامل موارد زیر است: روال خواب را تنظیم کنید که کودک شما آرامش بخش و لذت بخش باشد. کارهای روزمره پیش بینی شده خواب ، به کاهش اضطراب کمک می کند. یک چراغ شب را در اتاق کودک خود قرار دهید ، یا بگذارید مقداری نور از راهرو یا منبع منبع دیگر در اتاق خود فیلتر کند. اگر احساس می کند کنترل برخی اوضاع را     

داشته باشد ، ترس کودک کاهش می یابد. به عنوان مثال یک لامپ را در کنار تخت خود قرار دهید تا خودشان بتوانند چراغ را روشن کنند. از لامپ کم وات استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که عادات تماشای تلویزیون و مواد خواندن متناسب با سن آنها باشد. فیلم های خبری ، فیلم ها یا کتاب های ترسناک می توانند به راحتی کودک را بترسانند. شبها به اتاقشان بنگرید و سعی کنید از منظر آنها چیزها را ببینید. آیا یک عکس یا اسباب بازی وجود دارد که ممکن است سایه افکنده شود یا در نیمه نوری خزنده به نظر برسد؟ ورزش منظم به کاهش سطح استرس کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که کودک شما در طول روز فعالیت بدنی زیادی دارد. در مورد ترس فرزندتان در مقابل آنها یا افراد دیگر ، احساس اضطراب و اضطراب نکنید ، در صورت احساس نگرانی بیشتر از آن. از ترس آنها لذت نبرید یا آنها را کم نگیرید. کتاب های زیادی در مورد ترس از کودکی وجود دارد ، چه برای والدین و چه برای کودک. تقویت رفتار مثبت. به فرزندتان اجازه دهید تا برای غلبه بر ترس خود قدم های کوچکی برداشته و از هر موفقیت آنها را تعریف کند. هر وقت آنها یک قدم را انجام دادند ، مانند اینکه در لحظه ای که به آنها وارد می شوید ، از تخت نخوابید ، به آنها پاداش دهید. کودکان نوپا به خوبی به سیستم های پاداش ساده ، مانند برچسب یا تمبر در نمودار دیوار پاسخ می دهند.

کمک های حرفه ای برای ترس و اضطراب در کودکان

 بعضی اوقات کودک چنان می ترسد که در زندگی و بازی روزانه آنها دخالت کند. اگر فکر می کنید فرزند شما به ویژه از ترس یا هراس ناشی شده است ، از متخصصین و روانشناسان کمک بگیرید. به کودکان می توان آموزش داد چگونه اضطراب خود را مدیریت کنند ، و والدین می توانند راهکارهای کمک رسانی را یاد بگیرند.

چیز هایی برای به یاد آوری

 بعضی اوقات کودکان از موقعیت ها یا اشیایی که بزرگسالان آنها را تهدید نمی کنند می ترسند. سرگرمی کودک یا مجبور کردن آنها برای مقابله با ترس خود باعث بدتر شدن اوضاع می شود. با جدی گرفتن ترسهای آنها و ترغیب آنها به صحبت درباره احساسات خود می توانید به فرزندتان کمک کنید.

عبدالرضا فارسی

منبع:

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/ConditionsAndTreatments/fear-and-anxiety-children

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد